Många av er som känner mig vet att jag inte är en sån där person som sitter ensam en fredagskväll, en riktig otypisk sån person skulle jag säga.

Men hela denna vecka med sena pluggkvällar och allmänt mycket i huvudet var det så efterlängtat att ha en HEL fredagskväll med absolut ingenting inplanerat. Ni vet att ha en sån där kväll när man går runt och donar och grejar på, utan att riktigt veta vad man fått gjort. Lyssnar på lugn musik, diskuterar med Nittran huruvida vart man ska sätta upp tavlorna. Låta sig ta en kort powernap i sängen som varade i två timmar. Men ibland måste man helt enkelt tillåta sig själv att bara komma tillbaka.

Så välbehövligt. Samtidigt som jag är så tacksam att jag aldrig behöver sitta ensam en fredagskväll, när jag inte själv väljer det. Så tacksam att folk runt omkring mig inkluderar mig i deras planer och blir lite chockade att jag väljer att bara vara hemma.

Nittran är trött efter två timmars dejt med sin fästman, storpudlen Belker. En riktig stilig kille som Nittran föll tycke för direkt. Jag är så tacksam över denna hund, efter denna lite för dryga veckan så är det så himla härligt att komma hem och mötas av hennes överlyckliga blick. Att få somna med fingrarna inflätade i hennes varma päls eller att tjuva kramar lite nu och då när man behöver en.

Vi har intagit varsin del av soffan, te håller på att tillverkas inne i köket och snart börjar en mysig film som vi ska krypa ner under täcket till. Som sagt en fredag som var välbehövlig för själen.

Imorgon är vi förhoppningsvis tillbaka på banan igen, långpromenad, veckans första (!!) träning med Krippe, stan med Tess och finmiddag med tre härliga tjejer och god mat för att fira bästa Anna på hennes 24 årsdag. Sedan lägga in lite pluggtid vore mer än nödvändigt!

En lugn helg för att vara jag väntas, men tror att det behövs då kroppen har ömmat, magen värkt och huvudet varit tungt. Kanske ett tecken på att ta det lite lugnt. Och ibland måste man lyssna på sig själv, lägga ner tid på viktig återhämtning och låta sig att bara vara.

Med det så tar vi på rullstensgatan helg!

IMG_2715

