Det finns nog inget som kan få en att må så kasst och så bra som just skolan. Efter att ha haft ett inväntat tentaresultat som har rubbat ett hörn av den totala lyckan ett tag var det rent ut sagt fantastiskt att öppna mailen & se att 15 hp-tentan klarades med råge. Och att vår rapport fick högst betyg som drar upp slutbetyget på hela kursen. Sa jag ordet, fantastiskt?

Ungefär precis där lättades många kilon från axlarna som har varat ett tag och det var bara så himla skönt att vara så där sprudlande lycklig igen, för vet ni varför?

Det är onsdag och veckan går mot helg, vilket kommer innehålla årets roligaste sittning med världens bästa jägmästare. Lyxen att få både sminket och håret fixat, och outfiten är införskaffat & redo. CHECK! Mellan alla tider ska jag hinna fira bästa Linnea som tagit sin juridikexamen, och som tur (för mig) blir kvar i Umeå ett tag till! Hon & Johanna alltså, så härligt att ha de så nära. För till och med jag måste erkänna att ibland är det skönt att komma ut ur skogisbubblan och hänga med andra raringar!

Till helgen är det även bara helt plötsligt en vecka kvar tills jag och järngänget drar på studentski i Hemavan. ÅH, som jag längtar att hänga i fjällmilljö och mycket SNÖ.

Men det där är ju då, nu återgår vi till onsdagen. Onsdagen den 21 januari. Onsdagen som jag ställde in alla kvällens aktiviteter för, jag har minsann sakta men säkert börja inse att man inte kan vara överallt helahela tiden. Så istället för att hänga på hockeybockey och puben ikväll ska mitt CV och personliga brev bli klar, hunden ska pussas på och en tidig kväll till sängs då morgondagen börjas med ett Nissepass på Iksu, då vill man vara väl utvilad, det känner jag på mig!

Tacksamheten att jag har så otroligt mycket bra i mitt liv. Tacksamheten att få såna här sms intrillande på mobilen, kanske när man behövde det som mest.

Nu tutar och kör vi, full fart mot en efterlängtad helg. Och jag kommer dansa 10000 kilon lättare på dansgolvet på lördag efter dagens tentautlämning! Livet alltså, vilken berg och dalbana, minst sagt.

KRAM till alla som gör livet bra för mig.

IMG_3945

