Det är inte alla hundar som jag blir så där jättekär i, förutom mina egna hundar såklart, snarare tvärtom så kan jag kanske vara lite väl kräsen när det kommer till hundar. Ni förstår nog! Även om jag ofta tycker alla hundar har sin egen charm.

Sedan så finns de där hundarna som man skulle kunna ta över vilken dag som helst, och inte tveka att ta in i flocken. Prinsen, den lilla vorstehvalpen jag var vakt åt i höstas är ett exempel men under de senaste månaderna har även jaktlabradortiken Myntha kommit in i livet. En sån där hund som man bara blir glad över att ta hand om, så otroligt lättsam & kärleksfull hund. Det senaste tillskottet över listan ”hundar jag skulle kunna ta över” är taxvalpen Bira. Så otroligt charmig & söt på alla dess vis.

Bara här om dagen fick jag frågan om jag ville gå kurs med prinsen, och idag har skägget Bira hängt hos mig medan André skrev en långtenta. Och idag kom även Myntha som ska vara inneboende hos mig i 1 1/2 vecka. 

Med andra ord, gör jag allt för att ta hand om dessa hundar, trots att de inte är mina. Haha!

Jag menar titta bara på den här hunden, hur söt är hon inte? Och vetskapen om att hon kommer bo 15 sekunder (!!!) ifrån mig från och med juli gör mig glad! Nittra får vara beredd på mycket taxsällis i höst. Något som hon nog kommer att gilla!

En riktig hemmakväll, bra uppladdning inför morgondagen tidiga pass på Iksu samt kvällen. 30 pers ska vi trycka in i min lägenhet för förfest, och en av de sista utekvällarna på skogis med hela gänget vankas. Förstår ni, en av de sista? Varför går åren så fort? 

  

 

