Precis hemkommen från grannen, sista stipendieansökan inskickad & klar. Och en tekopp för att analysera helgen. Vad jag är glad att hon alltid välkomnar mig med öppna armar & kloka ord. Det är en väldigt fin vän jag har hittat i den där bruden.

Ute är det vinterrusk, & en tungt huvud som gärna skulle vilja ha helg igen. Två stycken långa dagar i skolan sedan vankas Övik. Och som jag längtar, det ska bli härligt att komma hem till min riktiga familj även om jag tycker om min stora Umeåfamilj väldigtväldigt mycket.

Samtidigt som jag är stressad över allt möjligt så är jag så evigt tacksam över personerna jag lärt känna här uppe, gamla som nya. Vänskap är väldigt lustigt ändå, och många av mina nära vänner brukar säga att jag är socialtstörd och att jag tycker om folk lite för lätt. 

Kanske har de helt rätt, samtidigt vet jag hur många fina vänner jag funnit bara under den senaste tiden & det är jag väldigt tacksam över. 

Jag tar det som en bra egenskap & smset som trillade in igår gjorde att jag insåg att mina vänner är tusan de bästa! Alltså BÄSTA! Inser ni hur lyckligt lottad jag är. Gör nästan inte det själv!

Bästa lånehunden har intagit sängen, gäller samma sak för mig! Morgonträning vankas & en hel dag med skrivandes. Tackar lånehunden att hon står ut med tråkiga timmar, men snart så – några dagar i Övik & mycket utetid!

 

