Tidig morgon, långpromenad med Nittra sedan gör vi inte så mycket mer än att sitta vid datorn till sena kvällen. Träningen och att se andra människor är nästan uteslutet i livet tills kandidaten ä färdig, och SOM jag längtar.

Trots allt så är våren här för att stanna och jag ser framemot en majmånad med mina fina vänner här i Umeå innan vi skiljer oss från varandra. En del bara för sommaren, en del som flyttar till annan ord för att studera de sista två åren och en del som gör utbytesstudier och kommer tillbaka i januari igen. Januari, hur långt bort är inte det liksom?

Så jag kan medge att det är med blandade känslor allt sker just nu, även om jag ser framemot en sommar så fruktansvärt med många fina planer så känns det ledsamt att skiljas från några som jag inte kommer se på väldigt länge. Vi är ju som en familj här uppe ju.

I dessa tider är det lite som får en att känna sig överväldigad glad som ett mms som trillar in med texten;  ”Jag skulle trampa på ett lego för dig!” Gulligaste jag hört på länge.

Dags att återgå till vardagens mönster igen. Fredagens klänning och högklackade skor är framtagna och bara står och väntar för kandidatsittningen. Och på lördag ska jag hemhemhem.

Förresten ett år sedan vi påbörjade södra Sverigeresan, idag börjar våra yngrekursare sin färd söderut. Galet!

20140429-224049.jpg 20140429-224058.jpg 20140513-231943.jpg 20140506-214916.jpg

