En hel dag med ögonen på skolans datorer, med en liten paus för att delta på invigningen av Jaktia som öppnade här i Umeå i dag.

Ett spinningpass, promenad i solen som äntligen visade sig idag, och rapportskrivande och frugan på kvällsbesök. En sista torsdag i maj. Nu, te, afternoon acoustic och lite mer skrivande innan jag ger upp för lite sömn. Ett morgonpass på Iksu väntar tidigt imorgon med Nisse, så egentligen borde jag redan ligga i sängen. Men just nu blir den lite bortprioriterad, den där attans sömnen…

Om en vecka alltså, sista kvällen i Umeå och sista kvällen som tredje årare. Som vi sa alldeles nyss, kan vi inte förstå vart denna termin har tagit vägen. Vi som tyckte att vi nyss befann oss på afterski i Hemavan, det var liksom fyra månader sedan.

Och jag längtar efter min gråa nos så mycket, såså mycket. Snart, så snart. Nä jag beslutade mig precis för att ge upp för idag redan nu, och ladda upp inför helgen med sömn. Mer än värt.

