Podcast har blivit min nya bästa vän. Vilken stjärna! Jag förstår inte att jag kan ha missat denna briljanta ide så länge. Just nu är det världens bästa påhitt för mig och idag sällskapade hela fem podcastavsnitt mig ute i skogen. Jag har begränsat mig själv att bara få lyssna under arbetstid, och inte under promenader och övrig tid utanför arbetstid. Detta för att skapa lite extra glädje ute i skogen. Så i sommar kommer fredagspodden samt P1 sommarpratare få traska runt med mig, vilket sällskap. Jag rekommenderar starkt!

Livet är så himla fint just nu, löpträningen börjar kännas stabil och jobbet rullar på. Hela sommaren står framför våra fötter och det känns så underbart. Att varje dag har något att erbjuda.  Jag tror jag har blivit lite av en expert att inte kryssa varje dag i kalendern fram till min veckas semester i juli eller fram tills Island. Eller allt annat som väntar i sommar, utan ta varje dag som kommer.

Jag gillar inte riktigt när folk bara låter dagar passera, i så fall hade hela min sommar bestått av kryssande och en lång transportsträcka till resans avgång. Och det är det minsta jag vill. Jag älskar ju sommaren. Det är njutet i vardagen som är grejen, de små sakerna som gör det hela. Därför känns det lyxigt att ha ett jobb där jag får vara ute i friska luften, få ha med mig hunden, kunna bestämma över dagarna som jag vill och möta naturen varje dag. Häromdagen fick jag se två alldeles nyfödda älgkalvar och igår fick jag se fem rävungar som lekte med varandra. Såna dagar gör de regniga dagarna värt det! Mina dagar fylls av lite allt möjligt och jag försöker ta tillvara på dagarna så gott som det går.

Att komma hem efter en dag på jobbet och mötas av resultatet från den senaste kursen som jag & några vänner läste extra nu innan sommaren, var som picken över iet. Kursen som tog oss upp på avanceradnivå, kursen som fick oss att bli galna och kanske den bästa kursen som jag har läst. Godkänd med gott omdöme på min rapport, och jag har alltså redan klarat min första kurs på fjärde året. Innan jag ens har börjat officiellt. Ibland får man faktiskt känna sig stolt över sig själv, jag tror man gör det lite för sällan.

Väskan ska packas, imorgon efter jobbet beger jag mig till mitt absoluta sommarparadis för en långhelg på landet. Fullkomligt underbart, ungefär.

Vad jag tycker om dig, sommar. 

