Jag har fyra dagar kvar av denna sommar i Sverige. En sommar som gick i all hast.  Vilket den säkert gjorde för många. En sommar som man kanske minns som rätt dålig vädermässigt. Det kommer jag då göra. Men en sommar som även jag kommer minnas som en av de bästa så här långt i mitt kanske inte allt för långa liv. 

Denna sommar har gett mig chansen att uppleva fjällen på egen hand, & fått vittna om ett fantastisk bröllop. Och så mycketmycket mera. 

Ett hopplock av bilder. Av min sommar, sommaren 2015 så som jag kommer minnas den. Jag hoppas, tror & vet att hösten kommer bringa lika många minnen. Om inte fler. Tre hösthelger i fjällen är redan inplanerad & ett läger nere i Skåne. 

Hösten kommer helt klart innebära vissa förändringar men jag har en så stark känsla av att det kommer leda till något bättre. Sedan att få hela fyra (4!) till vänner inom tre minuters gångavstånd känns bättre än lycka.

Jag känner en stor tacksamhet, en tacksamhet att känna att sommaren mycket väl kan få vara över. En tacksamhet att längta så starkt till livet i Umeå. För det måste ändå vara ett kvitto på livet & glädjen vi delar där uppe. De där som jag kan få lyckorus över att veta att de är mina vänner.

Idag har jag hoppat bland sten & stockar, ramlat i en bäck & tänk mycket på livet & glädjen, vad som ger mig vad. Jag lovar att man hinner tänka en och en annan timme där ute i skogen när man traskar runt själv. 

Ikväll har fältkläderna bytts ut mot lite (finare) kläder, sminket på & håret fixat .Finmiddag ute med en fin vän. Vilken bra balans i livet. 

En bildsvep. Och nu är det dags att sova. En dag på jobbet & en riktigt mysig kväll med några av världens bästa personer, mormor & storebror, är inbokad imorgon. Och ännu ett resturangbesök.

Tack och hej.

   
    
    
 

