”Pack your bags, you are heading north”. Exakt så blev det. När vi kom till stationen i måndags & trodde vi skulle bo kvar i huset. 

Vi traskade tillbaka till ”vårt hus”, packade allt som vi packade upp under helgen. Och satte oss i varsin bil, heading north. 

Blev vi besvikna? Åh nej!

Vi har bott i världens lyxstugor med badtunnor och alla bekvämligheter man kan tänka sig, betalda resturangbesök varje dag. Däremot jobbar vi tolv timmar per dag & är så trötta när vi kommer tillbaka & helst bara vill prata av oss & sova. Många mil har vi berest & hunnit sett många otroliga vyer dessa dagar.

Regn varierar med sol. Värme med kyla. Typiskt isländsk väder. 

Jag fick bege mig tillbaka till Reykjavik idag, onsdag, & vårat hus igen för att utgå från forskningsstationen torsdag & fredag. Elin fick lov att vara kvar & avverka några mer mil i norra delen med hennes forskare. Så det kommer bli konstigt tomt utan henne här ett par dagar. Även om vi är åtskilda om dagarna är det alltid skönt att ha henne att stödja sig på under kvällen för att prata genom dagens händelse. Mycket nya intryck att smälta. Men på fredag är även hon tillbaka. 

Min forskare som jag utgår från kommunicera jag på engelska med & ibland kan det vara lite lurigt att förstå. Men det här är roligt & så annorlunda det svenska skogstänket. 

Imorgon & fredag ska jag dock hänga med forskare som bott i Sverige ett par år och alltså pratar svenska. Vilken lyx! 

Det känns väldigt tomt utan Elin vid min sida i rummet. Men jag har ägnat kvällen åt backträning på fjället vi har bakom huset & kommunicerat med vännerna hemma i Sverige. Kaffet intogs på bron & med den mest fantastiska vyn man kan tänka sig, fjällvärlden. Så jag kan inte klaga, vi har det väldigt bra. Och på väg hem passade min forskare på att handla upp hela affären åt mig så jag inte behövde gå ”hungrig”! 

Till helgen är vi lediga & planerar otroliga äventyr. Glöm inte bort att följa oss! Ett av mina största äventyr hittentills. Är så glad för denna möjlighet. 

Många kramar från oss på Island! Hörs snart igen. 

   
    
    
    

 

