Helgen spenderades med lösögonfransar, röda läppar och högklackat. Veckan spenderas med så lite tid som möjligt framför spegeln och friluftskläder så mycket som det går. Livets kontraster kan man nog säga.

Novemberveckan som innehåller tok mycket plugg och novemberveckan som gör mig påmind varför november inte är min favoritmånad, det underbara vädret har gått över till grått och regn, från morgon till kväll.

Denna dag har vi hunnit med en redovisning, ett litteraturseminare och resten av kvällen ska studerades inför morgondagens tenta. Ett ord, huh. Samtidigt som den där granntaxen livar uppstämningen med dess närvaro, och med favorit te i muggen, någon chokladbit och Lars Winnerbäck i högtalarna så kommer det gå bra.

Mycket spännande, mycket roligt och mycket bra är planerat de kommande helgerna och snart är advent här med alla dess mysfaktorer. Sedan är det inte allt för långt borta till tre veckors ledighet och beräknad födsel av en liten en. Och som jag längtar, hoppas och längtar och hoppas lite till.

Sedan efter den hektiska novemberveckan är slut ska jag minsann spendera några timmar i Övik och hos min favorit hund. Favorithunden som jag saknar så himla mycket att borra ner fingrarna i pälsen på.

Fy tusan vad jag älskar denna. 

DSC_1226

