Redan i onsdags tog vi jullov. På riktigt. Tre veckor befriat från allt som har med plugg att göra. Dock står rätt många arbetsdagar på schemat men vad gör det? Jag ser snarare framemot att jobba lite. Känna att man gör nytta och något gott för någon annan.

Det känns extra speciellt bra att gå på jullov med denna termin i backspegeln, som att man är extra värd jullovet just denna gång på något vis. Första jullovsdagen spenderades med mina tre grabbar och en jaktdag. Dock gick vi tomhänta hem, förutom en härlig dag i skogen med fint väder, tunt lager med snö och korvgrillning i skogen. Så att komma hem tomhänta gjorde faktiskt inte speciellt mycket.

Förkylningen börjar ligga tätt i huvudet och jag gör allt för att bli frisk snarast möjligt. Vilket gör mig otroligt rastlös, då jag minst sagt vill maxa mina lediga dagar med alla nära och kära. Nu ska jag ägna resten av kvällen att bli frisk så att jag vaknar upp pigg som en mört imorgon. Ta vara på hela förmiddagen med mina hundar innan en kväll på jobbet väntar. Det är planen!

Livet är spännande, och idag gjorde ett telefonsamtal det ytterligare spännande. Sedan den där kärleken att ha den familjen jag har. Och jag kan inget annat än älska dem; Som när pappa frågar om han & jag ska åka in till stan och ha kul och var hamnar vi? Jo på Volvos biltvätt… Eller när jag kommer hem med två stövare och säger att jag ska jobba och mamma säger att hon kan ju ha dom också för hon är ju minsann ledig (ungefär hennes enda lediga dag under hela jul). Min familj, vad i fridens dar hade jag tagit mig till utan dem? Tur som tusan då att jag har dem. Varje dag, året om. Det är bannemig lycka det.

