Visss stunder känner jag mer stressad än någonsin. Inte en sån där stressstress utan stressångest.

Stress över allt som heter sommarjobb, exjobb, och master överhuvudtaget. Mitt i detta försöker jag att bara vara & släppa lite, som idag. Då jag & stövarna började dagen med en timme på sjön, några timmar på skolan, ett träningspass, därefter har jag & stövarna bara varit hemma. Vilket inte händer oss så ofta en fredagskväll. Vi har diskat, sökt sommarjobb, funderat & gått promenader. Inte så stora ting men rätt nödvändiga att bara dona på med småsaker som ofta känns så otroligt stora när jag går in i mitt stress-mode. 

Det råder ju hundförbud i sängen, men det struntar vi i ikväll. Hussen är borta på festligheter så vi tar alla friheter vi kan. Och då minstingen älskar att ligga & mysa tätt intill är det givet att sängmys står på vårt schema denna funderar-fredag. För att ligga & mysa med en knorrande stövarvalp kan få vilken människa som helst harmonisk.

Men imorgon minsann, då vankas vår största sittning. Och det kommer bli hur kul som helst.  

 

