Det är fredag, solen strålar & det känns verkligen som vår här i Umeå. 

Efter att skickat i väg grabben på skolan, städning av lägenhet samt promenad med hundarna i solen väntas några timmar plugg innan en utflyktsresa till Sundsvall väntar. Daniel ska hämta hem sin nya bössa så vi ska passa på att hitta på annat bus också, ska bli så himla mysigt! 

Och vad jag är glad att jag är sambo med just den snällaste människan jag vet, han kan verkligen få min dag att vända på en grisblink. Och inte kunde jag tro att en finskstövare skulle stjäla mitt hjärta. För det har verkligen den här lillparveln gjort. En mer levnadsglad hund har jag nog aldrig träffat & svansen går ständigt här hemma på prickiga nosen. 

Att vakna av detta meddelande av en vän som är lite för långt bort var en bra början av en förväntansfull bra fredag.

”Ni passar verkligen varandra som handen i handsken. Kärleken till att vistas i naturen & kärleken till att leva hundlivet, jakten & att ni värderar exakt samma saker i livet. Ni kunde inte hittat någon bättre hälft. Det är verkligen NI.”

Kram.

  
 

