Lämnade ungarna (hundarna) hemma hos mamma & pappa på lördagsmorgonen för att sedan fortsätta bilen mot okänd mål. Överraskningshelg för Daniel som var helt ovetande vad som väntades.

Okända målet var Östersund. Och först ut var ett efterlängtat besök hos Era & resten av vildskinnarna. Tänka sig, att om en vecka är hon hos mig.

Hann även krama om Sundsvallsbrudarna som var på genomresa i Östersund. Därefter fortsatte bilen tills vi kom fram till Frösö Park hotell där jag hade bokat in oss på en natt.

Jag som älskar att bo på hotell. 

En kväll inne i Centrum med middag på Sir Winston och drink på en av Östersunds alla pubar fick avsluta lördagens aktivitet innan vi begav oss tillbaka till hotellet.

Söndagens mål var Gåxsjö och alla lamm. Men först hann jag krama om en saknad Sofie och prinsarna på hotellets parkering. Och en önskan att mer tid hade funnits att hinna umgås ännu mera.

Gåxsjö, den finaste herrgård och alla lamm alltså. Speciellt söt var lilla Lasse som hade blivit bortstött från sin mamma men som fick hänga med oss på gården. Och som somnade vid fötterna när vi satt och fikade. Sötaste. 

En rätt fullsmockad jämtlandssemester ack en otroligt bra sådan. Och visst är det något speciellt med Jämtland, den där närheten till fjällen.

Ett gäng bilder från mina lediga dagar, nu väntas hårt plugg för att redan på onsdag väntas fjällen. Sedan på söndag. Då ni. Ett återbesök till Östersund för att hämta hem lillbruden.

   

    
    
    
    
 

