En lördagsmorgon den åttonde juli, andra koppen morgonkaffet & tanken kom till att bloggen minsann måste få bli uppdaterad.

En början av en sommarlördag med tända ljus, sommarfrukost och nyhetsmorgon till trötta hundar som precis intagit frukost dom också och fått springa av sig lite ute. De andra i huset har ännu inte vaknat och Eras djupa trötta andetag känns mot min hud. Hon som alltid vill ligga nära och mysa.

& den där lilla hunden. Som faktiskt har hunnit bli över fyra månader gammal. Jag tror inte jag skulle kunna vara mer nöjd över henne.

Fyra månader gammal och så mycket kärlek till den här lilla valpen med lite för långa öron, och de där små släpandes tassande stegen. Även tänderna tappas en efter en och man kan hitta små valptänderna lite här och där. Sånt som hör till valptiden.

Era är med mig varje dag på jobbet, som kollega ute i skogen och på kontoret. Och det fungerar så förvånansvärt bra, hon anpassar sig så bra till dagens arbetsuppgift, om det så är att ligga och sova på kontoret hela dagen eller följa med  ut på inventeringsjobb.

Jag vet att den här lilla prickiga valpen med chokladrumpan mest troligt kommer ge mig gråa hårstrån och att vi i vissa perioder inte kommer vara helt eniga, men i vilket hundliv är det inte så?

Dryga fyra månader gammal och hon ger mig så mycket positiv energi med sitt glada & kärleksfulla beteende, en valp som anpassar sig till sin omgivning och miljö på ett stabilt sätt. Vi har även börjat träna lite smått och vi har inte alls haft bråttom utan njutit till fullo av valptiden, men nu är vi igång lite smått och det är så kul. Så kul.

I skrivandes stund hör jag de där små släpandes tassarna komma från köket med riktning mot vardagsrummet, och just där kikar hon fram med sitt rävgosedjur som hon haft sedan första dagen hemma. Och när hon får syn på mig kisar hon de där små hjärtliga ögonen, öronen bakåt och svansen går som en visp, lite oregelbundet sådär åt alla möjliga håll. Och jag undrar, hur mycket är det möjligt att älska en fyra månaders vorstehvalp egentligen? Oändligt mycket är mitt svar. 

    
    
    
 

