Det har varit lite tyst här under några månader, och en hel höst har snart hunnit passera.

Vi har hunnit rest till fjällkedjan för fjällträning och enda ner till Enköping för fältträning. Vi har hunnit starta igång en träningsgrupp med 14 deltagare här i Umeå där vi ses en gång i veckan för lydnadsträning. Era har även hunnit bli åtta månader och jag är så glad i den här lilla bruden. Ett riktigt lyckorus. Även hunnit komma halva tiden av mitt examensarbete (10 av 20 veckor!).

Vi har hunnit varit hemma i Övik några svängar, och hunnit träna hund med några saknade inspiratörer där hemma. En hel del jakt har det blivit med stövarna med både lyckat och mindre lyckat resultat. Vi har hunnit försökt ta vara på de fina höstkvällarna med svampjakt och middag ute i skogen men nu när mörkret har kommit försöker vi ta tillvara av friluftstiden under helgerna, och njuta av utetid på kvällarna, så gott som det går.

Allting rullar på i ett fastligt tempo och jag tror bestämt att en höst aldrig har gått så fort tidigare. Men jag är så extremt glad att jag har delat denna höst med den där grabben som jag började träffa för exakt ett år sedan. Han som är lugnet själv och som får bra dagar att bli ännu bättre och sämre dagar att bli bra. Han som tycker att alla mina påhitt är bra och som säger du är bäst, jag älskar dig varje dag. Han är guld.

Men nu står vi här, måndagsmorgon och sista oktober. Sakta men säkert börjar jag se framemot decembermånad, tidiga morgnar med julkalendern, julmarknader, julmusik och en stor del av månaden hemma i Övik & annat roligt inplanerat. Och även en årsdag med favoriten. Men även den kommande novembermånaden har många guldkorn att vänta även om den kommer innebära en hel del skolarbete, då jag & några klasskompisar börjar läsa dubbelt från och med imorgon. Framförallt hoppas jag att denna månad kommer bjuda på en och en annan snöflinga, då det märks att vintertiden har kommit med sina tidiga mörka kvällar. Och visst vore det lite mysigt med en vit omgivning.

Men tills dess ska jag njuta över frosten som gör alla löven fulla av glitter och många härliga timmar ute med hundarna trots mörka kvällar som paus i allt pluggande.

  
  
  
  

