Fantastiska helgen, och andra advent

November bjöd på allt ifrån strålande sol, snö, grått och mycket regn. I vanlig ordning avrundades november med SVK Västerbottens årliga novemberutställning, utställningspremiär för Era och trots många fina motståndare så slog hon till och blev BIS-valp tvåa med en jättefin kritik. Fina rara lilla valp, som i skrivandes stund redan hunnit fylla 9 månader och förgyller varje dag och har en förmåga att smälta sig in i allas hjärtan.

November innehöll en salig blandning. Men nu är vi här, årets mysigaste månad. December och redan är det andra adventsljuset tänt.

En lugn morgon framför julkalendern som är SÅ mysig i år, ska följa varenda avsnitt i år. En snabbtitt på mailen, sedan hamnade jag här på bloggen med morgonens andra kaffekopp innan jag & hundarna ska klä på oss för en långpromenad i snön som yr utanför fönstret. Igår hade vi strålande sol med kyliga – 18 grader och idag snöfall och lite mildare. Älskar detta väder mot de plusgrader och regn som det har varit allt för mycket av på slutet. Har ett mål att det ska bli mycket skidåkning denna vinter för att preppa inför vårvinterturerna till fjällen. Som jag älskar vintern!

Ikväll åker lilla familjen tillbaka till Umeå för årets sista skolvecka, därefter blir det att skriva exjobb hemifrån. Det ska bli så härligt att få komma hem en längre period & verkligen hinna träffa alla här hemma. En Sundsvallsresa och en Stockholmsresa är inplanerad nästkommande vecka, där det kommer bli mycket hundmys och julmys. Det ska bli så roligt att få träffa vännerna där nere, både i Stockholm och Sundsvall. Men även att få pussa på en farbror Arcas och få träffa Eras kusin Spira, som bara är några dagar yngre än Eris. Det var ju ett tag sedan nu. Samtidigt som jag kommer så i väl ihåg när vi satt på hotellrummet, för snart exakt ett år sedan, efter en dag på Stockholms hundmässa och började prata om ”Tänk om det blir så att vi får varsin vorstehvalp till våren, hur kul hade inte det varit” och nu står vi här med varsin 9 månaders ”valp” som dessutom är kusiner. Tänk hur det kan bli. Tänk så bra det kan bli.

Kommande vecka kommer innehålla mycket exjobb men även många andra roliga påhitt, vi ska verkligen maxa julkänslan nu fram till jul. Imorgon har jag fått order att inte boka upp mig under kvällen för vi ska iväg och fira årsdag, jag & min D,  vad vi ska hitta på vet jag ännu inte.

På tisdag vankas en efterlängtad myskväll med en saknad vän som varit i Australien och sedan hon kom hem har våra scheman inte matchat, men på tisdag så. Äntligen. Onsdagskväll blir vi ett heeelt gäng jägmästare som ska ses för julknytit då många åker hem till deras hemstäder till helgen för att avrunda torsdagskvällen med pepparkaksbyggetävling med tre favoriter. Sedan på fredag packas bilen full för en jul hemma i Övik.

Men först, andra advent. Och nu är det dags att knyta på sig kängorna, det är nämligen fem hundar som är sugna på att ta sig ut i snön. Så även jag.

KRAM, och trevlig advent.

15303779_10154211381947689_1461620596_o

