I måndags var det dags för min & D årsdag, innan visste jag inte mycket förutom att jag skulle få mat i magen. Det kändes extra lyxigt att locka håret och måla läpparna röda på en annars helt vanlig måndag, fast hädanefter kommer den femte december inte var helt vanlig. 

Han tog mig till pinchos, en app- och tapas resturang, vi har pratat väldigt länge om att besöka denna resturang men det har varit helt omöjligt att få plats de dagarna vi har velat gå dit. Det var hur mysigt som helst och ett roligt koncept, speciellt om man var ett mindre sällskap. Vi delade på tio rätter, allt från stekta räkor till svamprisotto.

Därefter gick vi på ett av stans mysiga caféer resten av kvällen. Så himla mysigt och lyxigt med en sån här kväll i början av veckan.

Denna vecka har jag suttit hemma med exjobbet, känns väldigt skönt och lyxigt att kunna vara hemma med hundarna och dessutom kunna utnyttja dagen precis som man själv vill. Som igår när det var strålande sol passade jag & hundarna att ta en mils powerwalk och boosta D-vitaminer mitt på dagen, annars är det alltid mörkt när jag kommer hem denna tid på året.

På kvällen kom Sara förbi, sushi och mys hela kvällen, och det är så galet att trots att vi endast har träffats en gång tidigare i sommar över en fika så var det ett helt år sedan vi sågs sist. Men ändå kändes det som jag träffade henne förra veckan. I henne vilar inga som helst ledsamheter och jag blir alltid så fylld av energi efter en stund med henne. Jag är så evigt tacksam att vi hamnade i samma klass för snart åtta (!!) år sedan. Vänskap kallas det.

Ikväll blir det julmys-knytis med 30 andra jägmästare men först, en dag med exjobb.

IMG_2901

